۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 595263

جوین_ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین گفت: ثبت نام مسابقات چهل و یکمین دوره سراسری قران کریم تمید شد.

تمدید مسابقات سراسری قران کریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین اعلام کرد:  ثبت نام در مسابقات سراسری قرآن کریم تمدید شد.  

 حجت الاسلام غلامحسین بلقان آبادی از تمدید مهلت ثبت نام در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه بزرگسالان در سال جاری خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام در بخش آوایی مسابقات در رشته های حفظ و قرائت و اذان و دعاخوانی تا ۳۱ فروردین تمدید شده است.  

وی افزود: چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه بزرگسالان در سال جاری در دو رشته آوایی انفرادی شامل رشته‌های حفظ۵، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قران مجید، قرائت، ترتیل، دعاخوانی شامل دعای کمیل، مفاتیح نوین، دعای ندبه و دعای ایام هفته و اذان ویژه برادران و در رشته های معارفی شامل تفسیر نمونه سوره حجر، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم  برگزار می‌شود.  

بلقان آبادی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان مجاز هستند، به صورت همزمان در یکی از رشته های آوایی انفرادی و معارفی شرکت نمایند، گفت: آزمون رشته های معارفی در مرحله شهرستانی به صورت الکترونیکی برگزار می شود.  

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: در بخش معارفی رشته تفسیر و معارف قرآن نیز ویژه برادران و خواهران اهل سنت منبع مطالعاتی مستقلی در نظر گرفته شده است، که علاقمندان اهل سنت میتوانند در این رشته شرکت نمایند.  

وی در خصوص شرایط شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات اظهار داشت: داشتن تابعیت ایرانی در مسابقات فردی و گروهی، عدم اشتغال به تحصیل در مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش،  داشتن حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر ۴۰ سال از شرایط شرکت در این مسابقه است.  

رئیس اداره  اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین خاطر نشان کرد:  افرادی که سن آنها زیر ۱۸ سال بوده، اما دانش آموز نیستند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و دانش آموزان بالای ۱۸ سال باید در مسابقات دانش آموزی شرکت نمایند.  

وی تصریح کرد:  سقف سنی حداکثر ۴۰ سال شامل بخش معارفی مسابقات نمی شود و افراد با حداقل سن ۱۸ سال می توانند در مسابقه معارفی شرکت کنند.  

بلقان آبادی با اشاره به اینکه این مسابقات در محل مسجد جامع شهرنقاب برگزار می شود، گفت: شرکت کنندگان فقط می توانند فقط در مسابقات شهرستان جوین شرکت کنند در غیر این صورت در هر مرحله از مسابقات که خلاف موضوع اثبات شود، موجب حذف شرکت کننده خواهد شد.  

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین گفت: علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام در این دوره از مسابقات به سایت رسمی مسابقات قرآن به آدرس quraniran.ir و یا به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ جوین مراجعه کنند.  

بلقان آبادی اظهار داشت: شاغلان ادارات دولتی و نهاد های انقلابی و شرکت های دولتی و بخش خصوصی با ارائه گواهی می توانند در مسابقات شرکت کنند. 

وی افزود: طلاب حوزه‌ علمیه برادران امام خامنه ای و خواهران حکیمه شهرستان جوین در رده  دانشجویی صرفا در طول مدت تحصیل و سربازان در طول مدت خدمت نظام وظیفه با ارائه گواهی مجازند در این دوره از مسابقات قرانی ثبت نام کنند.  

شهرستان جوین در فاصله ۳۰۰ کیلومتری غرب شهرستان مشهد قرار گرفته است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.